24 maj 2018
Redovisningsassistenter till Permobil
Vi behöver förstärka med 4 Redovisningsassistenter till vår leverantörsreskontra på huvudkontoret i Timrå. Nu har du möjligheten att vara med oss på resan att göra skillnad tillsammans genom utveckling.

Permobil grundades 1967 av Doktor Per Uddén. Sedan dess har företaget varit ledande inom den avancerade tekniken för rehabiliteringsteknik. Permobils produkter säljs i mer än 70 länder och har drygt 1 800 anställda i 17 länder. Huvudkontoret ligger i Timrå och har produktionsanläggningar i Sverige, USA, Kina och Frankrike. Sedan 2013 ägs företaget av Patricia Industries, ett dotterbolag till Investor AB och omsätter över 3 miljarder. Läs mer om företaget: www.permobil.com

Vill du bli en del utav vårt redovisningsteam och arbeta i en dynamisk, global verksamhet vars slutprodukt verkligen gör skillnad för användaren? Våra produkter består av elektriska rullstolar, manuella rullstolar och tryckavlastande dynor och vår passion är att stötta användarna genom bästa möjliga produktlösningar för att förbättra deras livskvalitet!

Vi behöver förstärka med 4 Redovisningsassistenter till vår leverantörsreskontra på huvudkontoret i Timrå. Nu har du möjligheten att vara med oss på resan att göra skillnad tillsammans genom utveckling.

Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Säkerställa att inkommande fakturor granskas och konteras
  • Skicka fakturor till verksamheterna för sakgranskning
  • Betalningar och betalningsfiler
  • Avstämningsarbete vid månadsbokslut
  • Utredningar
  • Vid behov vara behjälplig i andra delar av det ekonomiska arbetet

Vi söker dig med några års erfarenhet från leverantörsreskontra och med en ekonomisk utbildning i grunden. Som person är du flexibel, noggrann, social samt har viljan och förmågan att på ett prestigelöst sätt utveckla och bidra med att förbättra våra arbetsprocesser och resultat.

Du är van att arbeta i team och kan stundvis hantera högt tempo. Du har en förmåga att kunna prioritera det som är viktigt, har sinne för detaljer och tycker om att arbeta mot deadlines. Vi förväntar oss att du hanterar relationer på ett professionellt sätt samt har en mycket god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska då vi har daglig kontakt med kollegor och leverantörer runtom i världen. Har du även kunskaper i tyska eller franska är det meriterande. Vi ser också att du har goda datorkunskaper och att du arbetat i ett eller flera ekonomisystem.

2 tjänster avser anställning hos Permobil, omfattning heltid med placering på huvudkontoret i Timrå. 1 tjänst är ett inhyrningsuppdrag på ca 12 månader då en utav våra ordinarie är föräldraledig och 1 tjänst är ett inhyrningsuppdrag över sommaren, omfattning heltid med placering på huvudkontoret i Timrå.

Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Anna Ottosson 070-380 70 47. Din ansökan skickar du till: anna.ottosson@rutinera.se samt registrera dina uppgifter på www.rutinera.se. Märk din ansökan ”Redovisningsassistent”. Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 10 juni 2018.

Snabbfakta:

Företag: Permobil

Ort: Timrå

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 10 juni 2018

Kontakta rekryterare:

Anna Ottosson

Bemanning & rekrytering

070 380 70 47