21 juli 2021
Regional Account Manager till Fristads
Är du en social person med starkt driv och kundfokus? Har du en förmåga att skapa långsiktiga relationer och tycker om att göra affärer? Då ska du söka tjänsten som Regional Account Manager till Fristads som med mer än 90 år i branschen är en väletablerad leverantör av högkvalitativa arbetskläder med funktionell och modern design.

Fristads har sedan 1925 utmanat och drivit utvecklingen av slitstarka och funktionella yrkeskläder, alltid med användaren i fokus och med innovation och hållbarhet som drivkrafter. I vårt produktsortiment finns såväl klassiska som moderna plagg för en rad branscher och våra plagg är gjorda för att leva upp till de högsta kraven när det gäller kvalitet, säkerhet och komfort. Bolaget har ca 230 anställda i Sverige med huvudkontor i Borås och är en del av Hultafors Group med ca 1 600 anställda, som ägs av Investment Latour AB vilka erbjuder en bred portfölj av produkter och varumärken för professionella användare. Läs mer på: www.fristads.com

Vi erbjuder dig en viktig roll i ett team med stor arbetsglädje där du får arbeta i en organisation som sedan länge leder utvecklingen inom hållbarhet och miljö i textilbranschen. Passion, Enkelhet, Tillsammans, Prestation är våra värderingar och som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa i dina kontakter både internt och externt.

Som Regional Account Manager ansvarar du för att planera, genomföra och koordinera sälj- och marknadsaktiviteter inom region nord. Du utvecklar och bearbetar både befintliga, nya och outvecklade slutkunder och återförsäljare samt har en betydande funktion i att bygga Fristads som varumärke och att öka i marknadsposition. Du rapporterar till försäljningschefen och tillhör vår marknads- och säljteam.

Dina arbetsuppgifter innebär att sätta upp mål- och handlingsplaner, identifiera affärsmöjligheter, genomföra kundmöten och kundaktiviteter, utarbeta offerter, sköta förhandlingar och upprätta samarbetsavtal. Du håller dig löpande uppdaterad kring nyhetslanseringar och kampanjer samt utbildar såväl slutkunder som återförsäljare i vårt produktsortiment. Vid behov får du dessutom ingå i olika projekt som rör utveckling av verksamhet och produkter.

Vi söker dig med flerårig framgångsrik och dokumenterad säljerfarenhet, har du dessutom en bakgrund från textilbranschen ser vi det som meriterande.

Du är en resultatinriktad och målmedveten person med god förmåga att bearbeta kunder, skapa affärer och göra avslut. Du har ett eget driv och gillar främst att jobba självständigt under eget ansvar men även att samarbeta med övriga kollegor inom marknad och sälj. Du är affärsmässig, besitter god förhandlingsvana, är mån om att ge bästa möjliga service och kvalitet samt förstår vikten av kundfokus. Med en glad och positiv inställning trivs du att jobba i ett högt tempo där inre drivkraft och viljan att lyckas värderas högt.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt har erfarenhet av något affärssystem.

Tjänsten avser heltid, anställning hos Fristads och med utgångspunkt från valfri placeringsort i region Nord. Då våra kunder finns etablerade i ett stort geografiskt område så är resande en naturlig del av arbetet (minst 50 hotellnätter per år).

Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Petra Elf petra.elf@rutinera.se 070-760 64 47. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Regional Account Manager Fristads” då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 15 augusti 2021.

Snabbfakta:

Företag: Fristads

Ort: Nord

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 15 augusti 2021

Kontakta rekryterare:

Petra Elf

VD bemanning & rekrytering

070 760 64 47