26 oktober 2018
Teknisk projektinköpare till Industri i Sundsvall
Har du god teknisk bakgrund och vill arbeta med operativt inköp? Nu har du chansen att bli en del av ett spännande globalt bolag. Till vårt team söker vi nu en driven projektinköpare.

Vår uppdragsgivare är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Bolagets 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat varje dag. Ca 2000 av de anställda arbetar på olika produktions – och R&D-enheter på ett flertal orter i Sverige.

Har du god teknisk bakgrund och vill arbeta med operativt inköp? Nu har du chansen att bli en del av ett spännande globalt bolag. Till vårt team söker vi nu en driven projektinköpare.

I din roll hanterar du globala inköpsprojekt, ansvarar över offerter, förhandlar priser och avtal, samt supportar säljarna och projektledarna. Du ansvarar för inköp av allt ifrån smått som skruvar och muttrar till stora kompletta maskiner, samt har god kontakt med kunder och leverantörer. Vidare ska du förbättra, effektivisera och säkerställa leveranstider och inköpsprocesser med ett kostnads- och kvalitetsmedvetet arbetssätt.

Du har en examen inom teknik/supply chain och/eller några års arbetslivserfarenhet, av inköp eller liknande. Då det handlar om tillverkningsprocesser och materialförbrukning är det viktigt att du har en god teknisk förståelse. Vi ser gärna att du har goda kunskaper av förhandlingar och affärsanalys samt ett intresse av produktionsteknik. Du bör kunna läsa och förstå ritningar och har du arbetat inom tillverkningsindustrin är det meriterande.

Som person är du framåt, drivande och tycker om att arbeta i en föränderlig och internationell miljö. Då du arbetar i ett flertal projekt samtidigt är det viktigt att du är strukturerad och ordningsam. Du har god kommunikationsförmåga, är lyhörd och har lätt att prata med människor. Du är självgående och har god samarbetsförmåga. Initiativtagande och idérik är egenskaper som värderas högt.

Då bör ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i MS Office och har lätt för affärssystem.

Uppdraget är ett konsultuppdrag på minst 12 månader med stora möjligheter till förlängning eller övertagande i anställning hos vår uppdragsgivare.

Start: Omgående, heltid.

Placering: Sundsvall

Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Minna Nikkanen på 070-316 72 72. Din ansökan skickar du via e-post till: minna.nikkanen@rutinera.se samt registrerar dina uppgifter på www.rutinera.se. Märk din ansökan ”Projektinköpare”. Då urval pågår löpande ber vi dig att skicka in den omgående, dock senast den 12 november 2018.

 

Snabbfakta:

Företag: Rutinera

Ort: Sundsvall

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 12 november 2018

Kontakta rekryterare:

Minna Nikkanen

Bemanning & rekrytering

070 316 72 72